Zabezpieczyliśmy otwarcie stacji w Turynie
dodano 21/02/2013

Zabezpieczyliśmy otwarcie stacji w Turynie
Przebudowa stacji Porta Susa w Turynie została zakończona. Czterokondygnacyjna konstrukcja pozwala teraz obsługiwać pociągi dużych prędkości. Całość projektu kosztowała 55 mln euro. Ceremonia otwarcia miała miejsce 14. stycznia br.
/site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_sindaco_di_torino_piero_fassino_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_036_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_016_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_038_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_010_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_017_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_014_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_049_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_019_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_012_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_058_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_053_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_044_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_stacja_kolejowa_turyn/betafence_ogrodzenie_stacja_turyn_054_800x600.jpg

Bezpieczne otwarcie

Uroczystość otwarcia stacji uświetnili premier Włoch, Mario Monti oraz mer Turynu, Piero Fassina. Podczas wydarzenia spodziewano się strajków przeciwko szybkim kolejom. Z tego względu główne wejście zostało zabezpieczone przenośnymi ogrodzeniami Publifor, wyprodukowanymi przez Betafence we Włoszech.

 

Konstrukcja ogrodzenia

Ogrodzenie składa się z dwóch elementów: betonowej stopy oraz osadzonych na niej paneli ogrodzeniowych Nylofor. Całość waży 2,4 tony i ma długość 400 metrów (170 paneli). Sforsowanie, przewrócenie lub przesunięcie takiej przeszkody jest niezwykle trudne.

 

Tłok w przeszłości

Stacja Porta Susa ma już prawie 145 lat, powstała w 1868 r., kiedy miasto rozszerzało się za zachód. Dotąd zajmowała drugie, niechlubne miejsce po Porta Nova pod względem stopnia zatłoczenia  w Turynie.

 

Przestrzeń obecnie

Po przebudowie użytkownicy stacji poczują zdecydowaną różnicę. Porta Susa ma teraz cztery kondygnacje, a na nich: podziemne perony, poczekalnie, halę biletową oraz centrum przesiadkowe. Dla większego komfortu obiekt wyposażono w przyjazne środowisku systemy wentylacyjne i klimatyzację, a także ogrzewanie podłogowe. Nad peronami postawiono stalowo-szklany dach – wysoki na 19 i długi na 300 m.

Stację przystosowano również do obsługi pociągów dużych prędkości obu włoskich przewoźników - NTV i Trenitalia.

Projekt, wykonany przez francuskie studio architektoniczne Arep, wygrał w międzynarodowym konkursie. Całkowity koszt przebudowy wyniósł 55 mln EUR.

Powiązane produkty: