Ogradzamy kolej w Luksemburgu
dodano 03/10/2013

Ogradzamy kolej w Luksemburgu
Palisadowe bramy skrzydłowe Robusta zabezpieczają teren zabudowań kolejowych w Luksemburgu.
/site_media/uploads/Aktualnosci_koleje_luksemburg_brama_robusta/brama_robusta_zamek.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_koleje_luksemburg_brama_robusta/furtka_robusta.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_koleje_luksemburg_brama_robusta/brama_robusta_zawias.jpg

Państwo Luksemburg jest jednym z najmniejszych krajów w Europie i posiada własne linie kolejowe. Mimo swoich rozmiarów Księstwo nie jest wolne od aktów wandalizmu, kradzieży czy niszczenia mienia. Z tego powodu do ochrony infrastruktury władze kolei wykorzystały sprawdzone, skuteczne rozwiązania. Magazyny, warsztaty naprawcze, depozyty kolejowe oraz trakcje zostały zabezpieczone przez trudne do sforsowania ogrodzenia.

 

Bramy Robusta strzegą wejścia

W celu najlepszego zabezpieczenia dostępu do terenu obszarów zabudowań kolejowych wykorzystano bramy skrzydłowe Robusta, idealnie nadające się do silnej eksploatacji. Wśród nich znalazły się bramy jedno- i dwuskrzydłowe, wyposażone w blokady bezpieczeństwa i listwy zębate (utrudniające pokonanie ich górą).


Konstrukcja bramy

Konstrukcja bramy zawiera 2 główne elementy:

  • sztywną ramę złożoną ze stalowych profili zespawanych ze sobą;
  • wypełnienie w postaci palisady, czyli pionowych profili o przekroju kwadratowym, rozstawionych w odległości 110 mm jeden od drugiego.

Furtka Robusta palisada


Podwójna powłoka antykorozyjna

Bramy zostały pokryte podwójną powłoką antykorozyjną:

  • warstwą cynku,
  • a następnie proszkiem poliestrowym (w kolorze zielonym RAL 6005).

Przeczytaj więcej o powłokach antykorozyjnych stosowanych przez Betafence.


300 km torów

Luksemburskie koleje powstały w 1859 roku, łącząc komunikacyjnie miasta leżące w trzech krajach: belgijskie Arlon, Luksemburg i francuskie Thionville. Dziś kolej liczy blisko 300 km i jest w większości zelektryfikowana. W Księstwie znajduje się 60 stacji lub przystanków kolejowych, a pociągi kursują regularnie i punktualnie. Na głównych liniach – co 30 minut, a na lokalnych – co godzinę. W 2009 roku w kraju wybudowano 217 km torów kolejowych.

Luksemburg przecinają linie włoskie i francuskie o znaczeniu międzynarodowym. Od 2007 roku przez Księstwo przejeżdżają szybkie pociągi francuskich linii TGV.

Powiązane produkty: