Hexanet zabezpiecza Szybką Kolej Hiszpańską
dodano 18/01/2013

Hexanet zabezpiecza Szybką Kolej Hiszpańską
155-kilometrowy nasyp superszybkiej kolei na trasie z Kordowy do Malagi został umocniony siatką heksagonalną. Rozwiązanie zastosowano przeciw wyjątkowo urokliwym szkodnikom.
/site_media/uploads/Aktualnosci_szybka_kolej_hiszpanska/betafence_hexanet_andaluzja_1380915ffe6dec7c290377892b730088956026cc_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_szybka_kolej_hiszpanska/betafence_hexanet_andaluzja_dscf1406.jpg_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_szybka_kolej_hiszpanska/betafence_hexanet_andaluzja_p9200012.jpg_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_szybka_kolej_hiszpanska/betafence_hexanet_andaluzja_dscf1401.jpg_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_szybka_kolej_hiszpanska/betafence_hexanet_andaluzja_p9220047.jpg_800x600.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_szybka_kolej_hiszpanska/betafence_hexanet_andaluzja_p9210040.jpg_800x600.jpg

Zawrotna prędkość

Szybkie pociągi na trasie Kordowa – Malaga mogą rozwijać prędkość do 350 km/h. Bezpieczeństwo i stabilność torów kolejowych są więc tu najwyższym priorytetem. Ochrona nasypów wymagała zamontowania siatki heksagonalnej z grubego drutu.

 

Miłe zajączki, ale nie pod torami

Cała trasa kolejowa z Madrytu do Malagi przebiega w wielu miejscach przez tereny leśne i pola. Na niektórych obszarach zające stały się prawdziwą plagą, a nasypy kolejowe upatrzyły sobie jako idealną lokalizację dla swoich nor. Ich rozgałęzione korytarze mogłyby osłabić nasypy i powodować ich osuwanie się, grożąc nawet katastrofą kolejową.

 

Hexanet nie do podkopania

By uniemożliwić  zającom wykopywanie nor, nasypy na łącznej powierzchni 1,3 mln m2 zostały zabezpieczone heksagonalną siatką Hexanet – cynkowaną i pokrytą powłoką PVC. Siatkę plecioną o oczkach 38 mm wykonano w całości na zamówienie, stosując grubszy drut (1,40-1,80 mm), który oparłby się zębom zajęcy. Siatki rozwijano z rolek, łączono drutem, a następnie lekko przysypywano ziemią. W ciągu 18 miesięcy prac, co tydzień dostarczano jedną do dwóch ciężarówek wypełnionych Hexanetem.

 

Szybciej do celu

Trasa szybkiej kolei Kordowa – Malaga jest częścią projektu o nazwie NAFA - Nuevo Acceso Ferroviario a Andalucía (Nowa Droga Kolejowa do Andaluzji). Prace nad projektem rozpoczęto w 1999 roku, ale ze względu na swoją złożoność trwały przez wiele lat. Dzięki wybudowaniu odcinka Madryt – Malaga czas przejazdu pomiędzy tymi miastami skrócił się o 1,5 godziny. Pociągi na tej trasie mogą jeździć z prędkością do 300 km/h, choć konstrukcyjnie jest ona przygotowana nawet na 350 km/h.

Powiązane produkty: