Futurystyka w Porcie Palermo
dodano 10/05/2013

Futurystyka w Porcie Palermo
Zaawansowana przebudowa architektury portu w Palermo stanowi utrudnienie dla pasażerów. Płynność przepływu osób została zapewniona dzięki systemowi paneli i bram Securifor firmy Betafence.
/site_media/uploads/Aktualnosci_port_palermo_securifor_tempofor_f2/betafence_panele_securifor_palermo_2013-02-12-695.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_port_palermo_securifor_tempofor_f2/betafence_panele_securifor_palermo_stazionemarittima.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_port_palermo_securifor_tempofor_f2/betafence_panele_securifor_palermo_2013-02-12-694.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_port_palermo_securifor_tempofor_f2/betafence_panele_securifor_palermo_2013-02-12-696.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_port_palermo_securifor_tempofor_f2/betafence_panele_securifor_palermo_2013-02-12-697.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_port_palermo_securifor_tempofor_f2/betafence_panele_securifor_palermo_1155777690.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_port_palermo_securifor_tempofor_f2/betafence_panele_securifor_palermo_77590.jpg /site_media/uploads/Aktualnosci_port_palermo_securifor_tempofor_f2/betafence_panele_securifor_palermo_2013-02-12-698.jpg

Ze szkła i stali

Przebudowa w porcie Palermo została już rozpoczęta w Stazione Marittima. Za projekt architektoniczny odpowiedzialny jest Italo Rota, za którego sprawą port przemieni się w prawdziwie futurystyczny obiekt, zbudowany ze szkła i stali, z panoramicznymi windami, instalacjami świetlnymi tworzącymi efekt dna morza, jak również ze strefą restauracyjno-sklepową.

 

Zakres prac

Najważniejszym powodem remontu portu jest konieczność dostosowania strefy portowej do aktualnych trendów związanych z obsługą, infrastrukturą usługową i logistyką. Zmiany obejmują następujące kwestie:

  • przebudowę stref przyjmowania pasażerów, poczekalni i systemów kontroli
  • połączenie usług transportu promowego z sektorem gastronomiczno-sprzedażowym
  • umożliwienie dostępu do portu od strony miasta
  • poprawę komunikacji – przebudowę wewnętrznej sieci dróg, budowę rond oraz tunelu


Nowe ze starym

Nowoczesna architektura będzie połączona z zabytkowymi częściami obiektu. Fasada z lat 40-stych XX wieku i inne konstrukcje zostaną oczyszczone, odrestaurowane i połączone z dobudowanymi, nowoczesnymi elementami.

 

Rozwiązanie tymczasowe

Całość toczących się prac budowlanych mocno utrudnia korzystania z terenu portu, dlatego została stworzona tymczasowa konstrukcja do obsługi pasażerów. Przepływ osób w dwu kierunkach zabezpiecza system paneli i bram, dostarczonych przez oddział firmy Betafence z Tortoreto.

Ogrodzenie składa się z paneli Securifor, zamontowanych na słupach prostokątnych z listwą zabezpieczającą. Dodatkowo każdy panel został osadzony w stalowej ramie dla zwiększenie sztywności konstrukcji. Dwuskrzydłowe bramy wypełniono panelem Securifor i w dolnej części uzupełniono profilem poziomym. System został w całości pomalowany warstwą białego poliestru. Do ogrodzenia wejść do trapów użyto przenośnych paneli Tempofor F2, osadzonych w podstawach i wspartych podwójnymi bocznymi podpórkami.

 

Centrum wycieczkowo-towarowe

Port Palermo należy do grupy największych portów pasażerskich i wycieczkowych w południowych Włoszech. Stąd wyruszają promy do takich miast jak Neapol, Genua czy Tunis. Odlatują stąd również wodoloty na Wyspy Liparyjskie i wyspę Ustica. Port tętni życiem. W 2007 roku skorzystało z jego usług 2,3 mln osób.

Obsługuje się tu także ruch towarowy. W stoczniach zlokalizowanych w porcie budowane są statki pasażerskie i towarowe.

Powiązane produkty: